Återbetalningspolicy
Återbetalning
Vid återbetalning skickas ordersumman tillbaka inom 30 arbetsdagar med samma betalningssätt som vid köpet. Returneras hela beställning så står konsumenten endast för returfrakt, vid delvis retur så debiteras konsumenten för både tur- och returfrakt.
Ifall återbetalningen sker på annat sätt kontaktar vi konsument för att aktivt godkänna det.
Återbetalning på kampanjer så avser det alltid återbetalning på den billigaste varan i första hand.
Ångerrätt
Roarsweden.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har 30 dagar ångerrätt från att varan har mottagits och att du bör skicka tillbaka varan inom 30 dagar från meddelad ångerrätt. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget för en fullständig återbetalning, uppfylls inte dessa krav så har vi rätt att göra ett avdrag till följd av varans värdeminskning (kunden meddelas om detta).
Vi vill att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka produkten. Kontakta oss genom att maila info@roarsweden.se
Du står endast för returkostnaden som redan ligger på dig om du returnerat hela beställningen, är paketet delvis returnerat så står ni för både tur- och returfrakt (39kr+retur) som debiteras dig när returen registreras. Så snart vi har återfått varan så återbetalas du på samma sätt som du betalade.
Väljer ni att skicka tillbaka produkterna på egen hand/med egen fraktsedel så måste detta ske med tjänsten "Parcel" hos Postnord, annars finns risk att paketet hamnar hos ombudet, dessa paket har vi dessvärre ej möjlighet att hämta upp.
Blanketten ovan krävs inte vid retur/ångerrätt, men kan användas när konsumenten vill ångra ett avtal, enligt reglerna i lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59)
Returadress:
Roar Sweden AB
Kolabågen 7 lgh 1606
802 87 Gävle